Persoonlijke tips: hoe blijft het team fit en gezond?

#goedevoornemens #persoonlijketip #fit #gezond #bewegen

Het begin van het nieuwe jaar is natuurlijk super goed om nieuwe voornemens te maken. Maar hoe hou je die ook vol? Als jouw voornemen "fit en gezond blijven/worden" is, lees dan vooral even verder. In deze blog posten we de komende weken elke keer een persoonlijke tip van één van onze teamleden hoe zij werken aan dit voornemen. 

19-01-2022 | Tip van Femke Burg - A&O psycholoog

Hoe blijft jij fit en gezond?

Door dagelijks te bewegen. Dit kost mij geen moeite. Binnen Almere doe ik bijna alles op de fiets en ik heb altijd wel wat te doen. 

 

Welke tip geef je iedereen mee?

Download een stappenteller! Ikzelf heb een sporthorloge van Garmin. Die meet mijn stappen. Daarnaast gebruik ik de app van ASR Vitality. Hiermee scoor ik punten voor de stappen die ik elke dag zet. Wekelijks heb ik een nieuw weekdoel en als ik deze behaal, dan kan ik een cadeaubon uitzoeken. Dit soort beloningen werken voor mij super goed. Zelf een weekdoel stellen vind ik lastig, dus alle hulp is dan welkom. 

 

Wat motiveert jou om hiermee door te gaan?

De beloningen in de app van ASR Vitality natuurlijk, maar ook het goede gevoel na een lekkere wandeling in het bos. Het kost dagelijks wel tijd, zo’n 1 uur per dag. Maar stiekem ben ik in mijn hoofd alles aan het ordenen, waardoor ik daarna weer fris en fruitig aan het werk kan. De beste ideeën ontstaan ook tijdens zo’n wandeling. Het voelt vaak als tijdsverspilling als ik net midden in een project zit. Maar uiteindelijk levert het me juist tijd op. Ik ben namelijk gemotiveerder en kan weer gestructureerd aan de slag. 

 

Wat doe je als het even niet lukt?

De beloningen in de app van ASR Vitality natuurlijk, maar ook het goede gevoel na een lekkere wandeling in het bos. Het kost dagelijks wel tijd, zo’n 1 uur per dag. Maar stiekem ben ik in mijn hoofd alles aan het ordenen, waardoor ik daarna weer fris en fruitig aan het werk kan. De beste ideeën ontstaan ook tijdens zo’n wandeling. Het voelt vaak als tijdsverspilling als ik net midden in een project zit. Maar uiteindelijk levert het me juist tijd op. Ik ben namelijk gemotiveerder en kan weer gestructureerd aan de slag. 

14-01-2022 | Tip van RIJK DEN BRAVER - Begeleider

Hoe blijft jij fit en gezond?

Door dagelijks te bewegen. Dit kost mij geen moeite. Binnen Almere doe ik bijna alles op de fiets en ik heb altijd wel wat te doen. 

 

Welke tip geef je iedereen mee?

Doe iets wat je leuk vindt, dan kost het je geen moeite. 

 

Wat motiveert jou om hiermee door te gaan?

Als ik met anderen sport vind ik het fijn als ik mijn conditie op pijl heb. En het sporten/spelen geeft mij altijd een voldaan gevoel na afloop. En niet te vergeten ik zit het lekkerst als ik daarvoor actief geweest ben :-)

 

Wat doe je als het even niet lukt?

Mijzelf streng toespreken, maar dit hoeft meestal niet, en een keer een luie dag is ook niet erg. 

 

06-01-2022 | Tip van Jeroen Westerhuis - burn-out coach

Hoe blijft jij fit en gezond?

Naast goed slapen en lekker bewegen heb ik 1 ding gemerkt, zeker toen ik eenmaal weer meer ging sporten. Eten is goed voor je! En omdat ik weet dat ik beter eet als ik het lekker vindt zoek ik inspiratie om (makkelijke) nieuwe gerechten te vinden en maken! 

 

Welke tip geef je iedereen mee?

Maak eten lekker! Een bammetje (pinda-) kaas tussen de middag heb ik niet per se zin in. Zodoende ben ik wraps met sla, tomaat, komkommer en kipfilet naar het werk gaan mee nemen. Een beetje mayonaise en chilisaus (of lekkere kruiden) voor extra smaak. Even die extra moeite voor het eten vult de trek stukken beter! En als ik thuis werk, pak ik soms wat meer uit voor de lunch. Een noedelsoep bijvoorbeeld, of een makkelijke pasta. Heb je toch met 15-20 minuten een goeie lunch, zeker in de winter. Kijk bijvoorbeeld deze video op Youtube. Dit is voor mij een grote inspiratie geweest!

 

Wat motiveert jou om hiermee door te gaan?

Als ik lekker en goed eet (ontbijt, lunch én avondeten) heb ik meer energie de rest van de dag, alleen die wetenschap motiveert me al. Bovendien is het soms iets om naar uit te kijken. Natuurlijk heb je niet iedere keer zin om te moeite te doen. Soms heb je even geen inspiratie. Ik daag mezelf dan bijvoorbeeld uit om 1 ingrediënt te kopen dat ik nog niet ken (of niet vaak in huis heb). Maak daar maar wat lekkers mee. Of als ik geen boodschappen heb, is de uitdaging om te koken met wat ik wel heb. Zodoende heb ik nu flespompoen. Dit blijkt lekker in een salade, curry, geroosterd met groenten en frietjes, of als soep! 

 

Wat doe je als het even niet lukt?

Ik heb altijd wel wat in de vriezer voor het avondeten (pastasaus, chili con (of sin) carne, kip-kerrie). Tosti’s in de middag zijn simpel en lekker (maar meer voor thuis). Ook zoek ik regelmatig naar nieuwe inspiratie, bijvoorbeeld op Youtube of oudewets in een kookboek. 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0